ZADOVOLJSTVO POSLOM: NAGRAĐIVANJE, NAPREDOVANJE I USAVRŠAVANJE U RAČUNOVODSTVENOJ PROFESIJI
Ključne reči:
zadovoljstvo poslom, nagrađivanje, napredovanje, usavršavanje, računovodstvena profesija.Apstrakt
Svrha ovoga rada je da predstavi rezultate istraživanja u vezi zadovoljstva poslom u domicilnim računovodstvenim agencijama i ukaže na značaj nagrađivanja, napredovanja i usavršavanja u računovodstvenoj profesiji. Da bi se obezbedio odgovarajući kvalitet zaposlenih u računovodstvenim agencijama, neophodno je ponuditi odgovarajući nivo zarada, ali to je samo potreban, a ne i dovoljan uslov. U novoj ekonomije 21. veka odnosno eri znanja događaju se promene u sistemu vrednosti zaposlenih koji pored adekvatne zarade, sve više pridaju značaj profesionalnom razvoju i napredovanju u karijeri. U radu se teorijski i praktično analiziraju faktori motivacije zaposlenih kao što su: zadovoljstvo nagrađivanjem i zadovoljstvo mogućnostima napredovanja i usavršavanja i predlažu se mere za poboljšanje zadovoljstva poslom.
Reference
2. Beutell, N.J., i Brenner O.C., Sex Differences on Work Values., Journal of Vocational Behavior, 1986., 28(1): pp. 29–41.
3. Beutel, A.M., i Marini, M.M., Gender and Values. American Sociological Review, 1995., 60: pp. 436–448.
4. Bratton, J., i Gold, J., Human Resource Management Theory and Practice, Basingstoke: Macmillan, 1994.
5. Chiu, R.K., Luk, V.W.M., i Tang, T.L., Retaining and Motivating Employees: Compensation Preferences in Hong Kong and China, Personnel Review, 2002., 31: pp. 402–31.
6. Greenberg, J., i Baron, A.B., Ponašanje u organizacijama, Beograd: Želnid, 1998.
7. Grubić-Nešić, L., Razvoj ljudskih resursa (ili spremnost za promene), Novi Sad: AB Print, 2005.
8. Lawler, E.E., Treat People Right, San Francisco: Jossey-Bass Inc, McGraw-Hill Irwin, 2003.
9. Leković, B., Principi menadžmenta, Subotica: Ekonomski fakultet, 2008.
10. Lueptow, L.B., Garovich, L., i Lueptow, M.B., The Persistence of Gender Stereotypes in the Face of Changing Sex Roles Evidence Contrary to the Sociocultural Model, Ethology and Sociology, 1995., 16: pp. 509–530.
11. Levy, E.P, Industrial/Organizational Psychology, Boston: Houghton Mifflin Company, 2003.
12. Malhotra, N., Budhwar, P., i Prowse, P., Linking Rewards to Commitment: An Empirical Investigation of Four UK Call Centres, International Journal of Human Resource Management, 2007., 18(12): pp. 2095–2128.
13. Marković, M., Vrednosti i kvalitet života, Glasnik za društvene nauke, 2009., 1: pp. 74–85
14. McShane, S., Organizational Behavior, Boston: McGraw-Hill Irwin, 2003.
15. Sejjaaka, S.K., i Kaawaase, T., Professionalism, Rewards, Job satisfaction, and Organizational Commitment amongst Accounting professionals in Uganda, Journal of Accounting in Emerging Economies, 2014., 4(2): pp. 134–157.
16. Šušnjar, Š.G., i Zimanji, V., Organizaciono ponašanje, Subotica: Ekonomski fakultet, 2005.