LOBIRANJE I/ILI KORUPCIJA
Ključne reči:
lobiranje, korupcija, etika, interesne grupe, masmedijiApstrakt
U ovom radubavićemo se značenjem termina lobiranje u današnjoj poslovnoj i društvenoj praksi. Da bi lobiranje bilo tumačeno kao korupcija, ono mora biti suprotno moralnim i etičkim standardima poslovanja i odnosa prema konkurenciji, odnosno svim subjektima koje ove aktivnosti ugrožavaju. Pod subjektima podrazumevamo pojedince, različite forme organizacionih struktura, ali i same države. Koristeći primere delovanja različitih interesnih grupa domaćeg i svetskog okruženja u kojima je lobiranje prikazano kao korupcija, pokušaćemo da dokažemo osnovnu pretpostavku da se lobiranje danas izjednačava sa korupcijom, odnosno da se proces lobiranja najčešće svodi na korupciju i aktivnosti koje ona sadrži. U tom procesu je nezaobilazna uloga i značaj masmedija, jer upravo savremena sredstva iz ovog polja pružaju mogućnost manipulacije šire javnosti.
Reference
A
##submission.downloads##
Objavljeno
Broj časopisa
Sekcija
Licenca
Ovaj rad je pod Creative Commons Aуторство-Nekomercijalno-Bez prerade 4.0 Internacionalna licenca.