STRATEGIJSKI MENADŽMENT I GLOBALNA KONKURENTNOST

Autori

  • Ivona Zenovic

Ključne reči:

menadžment, strategijski menadžment, globalizacija, konkurentnost, konkurentnost nacija, liste konkurentnosti nacija.

Apstrakt

Konkurentnost je jedan od termina u menadžmentu koji se snažno nametnuo sa pojavom ere globalizacije. To je postala ključna reč za opisivanje ekonomske snage neke države ili pozicije neke kompanije u okruženju. Majkl Porter je prvi naučnik koji je povezao strategijski menadžment i konkurentsku prednost konstatujući da je bogatstvo nacije zavisno od uspešnosti izabranih strategija poslovanja njenih kompanija – stvarnih činilaca ekonomskog rasta jedne zemlje. Navedene su četiri determinante Porterovog dijamanta koji opredeljuje konkurentnsku prednost na nacionalnom nivou. Opisane su dva najpoznatije liste konkurentnosti nacija sa primerima padova i uspona pojedinih zemalja u bliskoj prošlosti prouzrokovanih greškama na nivou upravljanja važnim institucijama. Uočena je povezanost snažne zastupljenosti strategijskog menadžmenta u vodećim korporacijama zemalja koje zauzimaju vodeća mesta na dvema najpoznatijim listama konkurentnosti.

Reference

-

##submission.downloads##

Objavljeno

2016-12-25

Broj časopisa

Sekcija

Članci