SAVREMENI MARKETING I MARKETINŠKA KOMUNIKACIJA U PREDUZEĆIMA I UPRAVLJANJE U ERI DIGITALIZACIJE
Ključne reči:
Marketing, marketinška komunikacija, digitalni marketing, upravljanje.Apstrakt
Poslovno okruženje danas odlikuju izuzetno brze promene, praćene intenzivnim tehnološkim razvojem i procesima globalizacije, što je donelo vrlo složene uslove za poslovanje preduzeća, jaku konkurenciju, kao i dominantan uticaj potrošača i brze promene u njihovim ukusima. Takvi uslovi nametnuli su da marketing i marketinška komunikacija zauzme primarno mesto u poslovanju preduzeća. Značaj marketinga ogleda se u tome što preduzeća putem njega mogu da odgovore na sve veće izazove i zahteve tržišta, poboljšaju svoju konkurentnost na tržištu i ostvare bolju prodaju i uspešnije poslovanje. Sa druge strane intenzivan razvoj informacionih teghologija, koga uporedo prati ogroman rast upotrebe interneta i procesi digatilizacije u preduzećima, uticao je na razvoj i rast značaja digitalnog marketinga i još kompleksije zahteve u poslovanju. Zbog toga su permantno uvođenje inovacija, digitalizacije i primena digitalnog marketinga, kao i neophodnost efikasnog upravljanja tim procesima, postali neizostavni deo poslovanja preduzeća. Cilj ovog rada je da putem analize relevantne literature da uvid u savremene aspekte poslovanja u eri digitalizacije u oblasti marketinga i marketinške komunikacije, kao i digitalnog marketinga u preduzećima i ukaže na njihov značaj i ulogu efikasnog upravljanja jer predstavljaju ključnu determinantu za postizanje bolje konkurentnosti na tržištu i uspešnog poslovanja preduzeća u današnjim turbulentim uslovima poslovanja.
Reference
Batra, R., Keller, K.L., “Integrating Marketing Communications: New Findings, New Lessons, and New Ideas“, Journal of Marketing, 2016, 80, pp.122-145.
Chaffey, D. , Ellis-Chadwick, F., “Digital marketing: strategy, implementation, and practice“, 7th ed., England, Pearson, 2019.
Cham, T. H., Cheah, J. H., Memon, M. A., Fam, K. S., László, J., “Digitalization and its impact on contemporary marketing strategies and practices“, Journal of Marketing Analytics, 2022, 10, pp. 103–105.
Desai, V., “ Digital marketing: A review“. International Journal of Trend in Scientifc Research and Development, 2019, 5(5), pp. 196–200.
Đuric, Z., “Značaj komunikacije putem društvenih mreža u hotelijerstvu“, TimsActa, 2018, 12(1), pp. 65–74.
Gbadamosi, A.,“Contemporary issues in marketing: Principles and practice“, Sage, 2019.
Kotabe, M., Helsen, K., “ Global Marketing Management“, 8th Ed., Wiley, 2020.
Kotler, P., Kartajaya, H., Setiawan, I., “Marketing 5.0: Technology for Humanity“, John Wiley and Sons, Hoboken, 2021.
Kotler, P., Keller, K.L., Brady, M., Goodman, M., Hansen, T., “ Marketing Management“, 4th ed. Harlow, UK, Pearson Education Limited, 2019.
Kumar, V., Mittal, S., “Mobile marketing campaigns: practices, challenges and opportunities“, International Journal of Business Innovation and Research (IJBIR), 2020, 21 (4), pp.523–539.
Nesterenko, V., Miskiewicz, R., Abazov, R., “Marketing Communications in the Era of Digital Transformation“, Virtual Economics, 2023, 6(1), pp. 57-70.
Olson, E.M., Olson, K.M., Czaplewski, A.J., Key, T.M., “Business strategy and the management of digital marketing“, Business Horizons, 2021, 64 (2), pp. 285–293.
Puthuserry, A., “Digital Marketing: An Overview“, Notion Press, 2020.
Rathore, B., “Exploring the Impact of Digital Transformation on Marketing Management Strategies“, Eduzone: International Peer Reviewed/Refereed Multidisciplinary Journal, 2019, 8(2), pp.39-48.
Terziu, H., “The Role of the Internet in the Development of Marketing and Electronic Services in Business“, European Journal of Economics and Business Studies, 2020, 6(2), pp. 1-12. https://doi.org/10.26417/451fzx75
##submission.downloads##
Objavljeno
Broj časopisa
Sekcija
Licenca
Ovaj rad je pod Creative Commons Aуторство-Nekomercijalno-Bez prerade 4.0 Internacionalna licenca.